Diagnostika TPMS

Co je to vlastně TPMS?

Řidiči automobilů se stále častěji setkávají ve svých automobilech s novým systémem sledování (monitorování) tlaku v pneumatikách (Tyre Pressure Monitoring System). V každém kole je instalovaný TPMS elektronický ventilek – senzor. Ten komunikuje radiovými vlnami s řídící jednotkou v automobilu. Senzor TPMS měří a zasílá informace o tlaku, teplotě v pneu a stavu baterie senzoru, která zásobuje senzor. V případě problémů (poklesu tlaku v pneumatice) centrální jednotka v automobilu upozorní řidiče. Tento systém nejenom hlídá Vaši bezpečnost, ale má i příznivý vliv na spotřebu paliva a opotřebení pneumatik. V Evropě je tento systém vybavení známý pod anglosaským označením TPMS (Tyre Pressure Monitoring System).

image004

Opatření ve prospěch bezpečnosti a životního prostředí.

Pokud se toto všeobecné zavedení systému kontroly tlaku zaměřuje nejprve na zlepšení bezpečnosti, zároveň snižuje i dopad na životní prostředí automobilového provozu. Četné studie ve skutečnosti ukázaly, že podhuštěné pneumatiky mají za následek přílišnou spotřebu paliva a  předčasné opotřebení pneumatik. Stejně tak při svém každoročním průzkumu Bridgestone konstatoval, že dvě třetiny evropských automobilistů jezdilo s podhuštěnými pneumatikami. Výrobce spočítal, že tato situace způsobila zbytečnou spotřebu 2 miliard litrů paliva a emise 4,8 milionů tun CO2 navíc. Dle směrnice EU musí být tímto systémem vybaveny všechny vozy vyrobené od listopadu 2014.

Jak funguje TPMS?

Provoz snímače tlaku je jednoduchý. Tlak vzduchu působí na piezo-krystalovou membránu prostřednictvím malého otvoru. Rozdíl tlaku je poté převeden na rozdíl napětí. Ten komunikuje radiovými vlnami s řídící jednotkou v automobilu o frekvenci 434 Mhz (v Evropě). Pozor, snímače jsou choulostivé. Při výměně pneumatik o nich nezapomeňte říci Vašemu servisu. Předejdete tak jejich poškození či ztrátě!

Diagnostiku provádíme přístrojem TPMS CUB.

Jedná se o univerzální, multifunkční přístroj určený pro diagnostiku, komunikaci s vozem a programování nových senzorů evropských i amerických značek vozů.

Přístroj TPMS CUB                                        TPMS senzor CUB EU 433 MHz  
image006 TPMS senzor CUB EU 433 MHz

 

 

 TPMS senzor CUB EU 433 MHz

 
 

Výhody TPMS senzorů CUB:

  • garantovaná kapacita SONY baterie v senzorech je o 30 % vyšší než u ostatních TPMS senzorů (min. 5 - 7 let)
  • testováno u výrobců opravných sad pneu (pěna na opravy defektů) tyto senzory se i přes tuto opravu nepoškodí
  • jednou z největších výhod je však cena, která je o mnoho nižší než konkurenční TPMS
  • vysoce kvalitní hliníkové ventily, které neoxidují vlivem klimatických podmínek a vydrží po celou dobu funkčnosti baterie
  • velké procento senzorů se automaticky páruje s Vaším vozem, tudíž není nutno čipovat (viz. aplikační tabulka k diagnostice CUB, nebo možno ověřit u nás telefonicky)

TPMS senzor je určený pro alu kola i plechové disky. Frekvence senzoru dle evropské normy 433 MHz. TPMS senzor obsahuje baterii SONY. Deklarovaná výdrž baterie výrobcem 5-7 let.